نهمین رقابت استارکاپ (تابستان 1403)

نهمین رقابت استارکاپ

۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۳  / کاروانسرای قصر بهرام

نهمین رقابت استارکاپ در تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در کاروانسرای قصر بهرام در دو بخش رقابتی و لانچ‌پد برگزار می‌شود. 

رقابت نجومی استارکاپ، نخستین رقابت چندگانه منجمان آماتور در ایران است که در طی آن همه توانایی‌های علمی و عملی منجمان آماتور سنجیده می‌شود و در نهایت افرادی که در مجموع همه مراحل، بالاترین امتیازات را کسب کنند به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

استارکاپ در سال ۱۳۹۴ با هدف بالا بردن سطح دانش و مهارت منجمان آماتور، ایجاد فضای آموزشی برابر برای همه منجمان از سراسر ایران و گردهمایی منجمان و تجربه رصدی هیجان انگیز زیر آسمانی تاریک در قلب پارک ملی کویر ایران به همت مرکز نجوم آوا استار با همکاری انجمن نجوم ایران برگزار شد و اکنون پس از برگزاری موفق هشت دوره رقابت، در آستانه نهمین رقابت استارکاپ هستیم. 
در طی هشت دوره برگزاری این رقابت تعداد زیادی از منجمان آماتور از سراسر ایران در استارکاپ شرکت کردند و با توجه به سطح علمی این رقابت، بسیاری از برندگان موفق به کسب مدال در المپیاد نجوم در سطح ملی و جهانی شدند.
 تیم علمی و اجرایی رقابت استارکاپ نیز جمعی از مدال آوران المپیاد، نخبگان و اساتید حوزه نجوم هستند. از این رو به جرئت می‌توان استارکاپ را بزرگ‌ترین و جامع‌ترین گردهمایی منجمان آماتور در سال دانست.